kniha hostů
Zde můžete nechat zprávu pro ostatní návštěvníky
10
30
50
100
1,
2,
3,
4, 5,
6,
Zpráva 54. - 03.11.2013 17:13
Jirka:
Ještě bych měl jeden dotaz: Dle eshopu je to na objednávku, takže doddání je cca ...?
Zpráva 53. - 20.10.2013 10:51
Noby:
Ano, to je ono.
Zpráva 52. - 19.10.2013 17:36
Jirka:
Děkuji za info. Jen ještě doplněk: To je ta sestava co je prezentována na eshopu jako DivIDE s CF 2GB a ESXDOS?
viz: http://www.divide.cz/index.php?y=divideESXDOS.cz
Zpráva 51. - 18.10.2013 10:29
Noby:
Nejvýhodněji vyjde komplet s CF redukcí a CF kartou, je to sice holá deska, ale tvoří to kompaktní celek a nic víc k tomu nepotřebujete. Navíc je to rovnou připravené k použití, na kartě jsou nahrané volně šiřitelné hry a dema.
Zpráva 50. - 18.10.2013 09:31
Jirka:
Přeji dobrého dne. Mám ZX Spectrum +2B (černé). Který typ Divide by jste mi dopuručil?
Zpráva 49. - 29.9.2013 10:50
Noby:
Ano, je možné provozovat soucasne Divide 57C + AY Simple + UR4 interface, jen je potřeba je nějak připojit a zajistit dobrý kontakt na sběrnici a dávat pozor při manipulaci, aby se něco nerozpojilo.
Kondenzátor C8 na divIDE, v případě osazení tranzistoru BF199, nemá co dělat. Taktéž odporová síť je pozůstatek z vývojové verze. Viz http://divide.cz/files/divide57c_(component_side).png
Zpráva 48. - 28.9.2013 22:35
Petr:
Dobry den. Chtel bych se zeptat jestli je mozne provozovat soucasne Divide 57C + AY Simple + UR4 interface. Tedy pokud se mi je podari pripojit vsechny naraz na sbernici. Dale bych mel otazku, zda je nutne osazovat na plosnem spoji Divide 57C i kondenzator C8 (paralelne k R9) a odporové pole vedle EEPROM. Jsou ve schematu a na plosnem spoji jsou pro ne otvory, ale v popisu chybi a na fotkach take nejsou. Na fotografiich starsich verzi jsou osazeny. Znamena to, ze u verze 57C jsou tyto soucastky zbytecne? Mohu jejich osazenim neco zhorsit, nebo zlepsit? To je vse. Dekuji za odpoved.
Zpráva 47. - 29.7.2013 08:41
Noby:
Mario: myslíš kde sehnat interface na Kempston joystick? Občas se něco objeví na aukru. Jinak jej stačí připojit přes rozdvojku, pokud má sběrnice v pořádku kontakty, tak by s tím neměl být problém.
Případně pořídit Kempstom mouse od Velesofta, ten umí i joystick.
Zpráva 46. - 28.7.2013 20:12
Mario:
dobry den , ako je to v pripade ZX spectra so sucasnym pripojenim DIVIDE a Kempston innterface? Spominany interface nemam, viete to nejakko vyriesit? Dakujem M
Zpráva 45. - 18.7.2013 20:36
Noby:
Omnius: Ano, můžou fungovat najednou. Samozřejmě musí být v pořádku sběrnice a kontakty na konektorech. Je to tedy spíše otázka stavu HW, což u počítače starého 30 let může být někdy sázka do loterie. Většinou to funguje, pokud ne, tak je třeba zkusit každé zařízení zvlášť a případně vyčistit kontakty na sběrnici.
Ovšem originál Melodik je průchozí, takže rozdvojku není potřeba. Ale předpokládám, že myslíte AY Simple Interface, který prodávám, tam je potřeba rozdvojku.
Zpráva 44. - 18.7.2013 14:37
Omnius:
Uz mam od Vas DIVIDE a Melodik a chcem sa spytat ci ked kupim Rozdvojku sběrnice tak dokazu fungovat naraz?
Zpráva 43. - 25.6.2013 20:12
Noby:
Omnius: ano, funguje s Didaktikem M.
Zpráva 42. - 23.6.2013 22:34
Omnius:
Prosim Vas pojde divIDE na DIDAKTIK M? Ujistujem sa
Zpráva 41. - 30.5.2013 18:30
Noby:
Momentálně mám od Pavla Urbančíka v šuplíku 2 SIFy osazené a oživené, takže je možné dodat jak budu mít cestu na poštu.
Zpráva 40. - 30.5.2013 15:51
Petr:
Ahoj,
zajímá mě SIF interface. Za jak dlouho by byl? A jedná se o hotový výrobek nebo stavebnici?
díky
Zpráva 39. - 16.5.2013 15:55
Lanex:
Díky!
Zpráva 38. - 16.5.2013 14:05
Noby:
Lanex: jinak pokud mermomocí chceš, tak můžu vyrobit upravené divIDE podle Velesofta, samozřejmě za nějakou rozumnou úplatu. Chtěl jsem jen napsat, proč si myslím, že je to zbytečné, různého navzájem nekompatibilního HW máme kolem ZX dost (přidanou paměť má třeba MB02+) a využití je fakt u 3 lidí, kteří to mají v šuplíku.
Nejprve ale zkus kontaktovat Velesofta, občas to po jednom kuse pro zájemce dělá.
Zpráva 37. - 16.5.2013 13:54
Noby:
Na to mám dvě odpovědi:
1) Kdo proboha chce dělat na ZX něco moderního? Pár lidí si myslí že chce, ale když narazí na omezení, tak stejně na ZX bude hrát staré hry a nadávat, že nové dema kopírují staré věci.
2) Vyrobíš nekompatibilní HW, který budou mít 3 lidi na světě. Proč na to dělat SW, když si jej nikdo nebude mít na čem spustit? Klasického divIDE je ve světě cca 1000 kusů, tolik Spectristů by vlastně nemělo ani existovat! Takže je to už standard a co nepoběží na standardním HW, tak je k ničemu.
A ještě jedna připomínka, když chceš mít data předchystané dopředu, tak je stačí uložit na CF, při rychlosti čtení a manipulací s velkým množstvím dat je jedno, zda budou v paměti nebo na CF, vždy to bude trvat dlouho.
Zpráva 36. - 16.5.2013 10:56
Lanex:
Na Velesoftovo rozšíření jsem se díval, ale nejsem si tak jistý v elektronice, abych se do něj pustil sám. V prodeji je ještě DivIDE plus s 512KB, ale tam je zase nesmyslná cena.
K čemu je to dobré? Věčná diskuze. Vždycky se najde někdo, pro koho to je zbytečné. Dám ti pár důvodů, proč by to zbytečné být nemuselo:
1) Pokud by někdo chtěl použít ZX k něčemu pořádnému a modernímu, bez paměti se rozhodně neobejde. 48K je pro dnešní seriozní aplikace málo. CPU výkon nezvýšíme, ale můžeme výkon částečně dohnat pomocí připravených předpočítaných tabulek… ale ty jsou objemné, kam je dát když není pamět?
2) Cena paměti SRAM je dnes vpodstatě směšná
3) V DivIDE v Control registru je přeci s rozšířením RAM počítáno (bity 2-5), dokonce až na 512 KB, tak v čem je problém?
4) Kdo jiný v dnešní době by mohl zvýšit RAM v ZX a zároveň rozšířit toto rozšíření paměti mezi co nejvíce uživatelů, než za pomoci DivIDE?
Zpráva 35. - 16.5.2013 06:39
Noby:
Lanex: Velesoft má na stránkách úpravu na větší paměť, prostě se na to přidrátuje další integráč a větší paměti s nožičkama v luftě. Jen pořád nevím k čemu je to dobré? Aby to měl třetí člověk v republice a mohli snít o software, který pro to někdy někdo napíše a nikomu jinému nepujde?
Zpráva 34. - 15.5.2013 20:57
Lanex:
Zdravím, existuje způsob jak si pořídit Divide z vašeho eshopu, ale s pamětí RAM větší než standartních 32KB?
Zpráva 33. - 22.3.2013 12:28
Noby:
Uvažoval jsem o prodeji samostatné desky, stavebnice nevím, podle mě to nestojí za to. A hlavně je tam pár SMD součástek.
Interface bez AY čipu není problém, napište mi na email, domluvíme se.
A u cen byl opravdu překlep, díky za upozornění.
Zpráva 32. - 20.3.2013 16:16
Martin:
Bylo by mozne koupit SimpleAY interface bez samotneho AY a jeste jako stavebnice (i za cenu jako slozene)? Chci si ho zabudovat primo do pluska a par samotnych AY jeste mam.
Neni na eshopu nahodou prehozena cena u tech AY38910 a AY38912? Protoze AY38912 stoji 368,- a cena celeho SimpleAY je pritom 460,-
Zpráva 31. - 01.3.2013 12:57
Noby:
Laco: ano, platí pro něj to samé co v předchozím příspěvku. ZX Spectrum 128 a ZX Spectrum +2 (šedá) jsou funkcně stejné.
Zpráva 30. - 23.2.2013 13:40
Laco:
Zdravím. Funguje divIDE aj pre model +2 128K -šedivák? Nevlastním tento model a preto sa dopredu pýtam či sa dá/oplatí skombinovať divIDE + šedivák.
Zpráva 29. - 03.2.2013 06:20
Noby:
Ano, divIDE funguje se ZX Spectrem 128, může nahrávat kamkoliv do paměti. Jen skoro všechny systémy používají mód USR0, to znamená, že máte 48čkový Basic a k dispozici 128KB paměti a AY. Velesoft má na stránkách upravený Fatware pro hry, které vyžadují 128čkový Basic. Nicméně drtivá většina programů v módu USR0 funguje a některé, hlavně ruské dema jej přímo vyžadují...
Zpráva 28. - 03.2.2013 00:58
Vito:
Dobrý den,
otázka - umí divIDE plně spolupracovat i s ZX Spectrum 128? Tím myslím, zda umí z TAP souboru nahrát program určený pro ZX Spectrum 128 (tedy do všech jeho paměťových bank).
Zpráva 27. - 05.1.2013 08:10
Honza:
Aha,dík. Já jsem koupil u nowyelektronik.pl krabku Z-5 o rozměrech 40x90x110 (mám to nejblíž), ale překvapila mě ta výška - k DM to nedám bez úpravy. Zkusím podumat nad úpravou krabičky ala Melodik, abych nemusel zasahovat do hotového Divide, ale asi to nedopadne moc hezky :-D.
Zpráva 26. - 05.1.2013 06:57
Noby:
V EZK to mají označené UK16p. Hlavní problém je se šířkou, většina krabiček je moc široká a vadí konektorům okolo otvoru pro sběrnici na počítači nebo není místo pro desku, protože vadí sloupky na sešrubování krabičky. Tahle je zacvakávací na dva kolíky v protiběžných rozích, i tak se musí uštípnout kus desky, Další problém je výška a CF redukce s kšandou tam prostě nevleze. Takže finální řešení je, že se ulomí IDE konektor na CF redukci, do divIDE se zapájí dvouřadá zahlá kolíková lišta, odstaní se z ní plast, zakrátí kolíky a naletuje se to přímo na CF redukci. Docela fyzicky náročná a destruktivní činost. I tak chybí nějaký ten milimetr na délku a o ten trčí divIDE více dopředu než je potřeba. Doporučuji si prohlédnout fotky na eshopu.
Vhodnější by bylo použít větší krabičku, uvalit sloupky na zešrubování. CF redukce se pak vejde i s kšandou, ale krabička se bude muset slepit a nepujde otevřít nebo bude špatně držet jen na zadních šroubcích.
U větší krabičky hrozí, že se nedostane ke konektorům na počítači, nebo to nepůjde připojit k DM přes zadní hranu.
Zpráva 25. - 04.1.2013 19:13
Honza:
Noby, měl bych dotaz jakou krabičku (velikost) používáš na DIVIDE? Adaptér na kartu je asi pověšený na kšandě, že? Dík.
Zpráva 24. - 28.12.2012 06:31
Noby:
Pravděpodobně to pujde, ale nevím zda to má cenu, stojí to více než otestovaná 2GB CF karta u mě na eshopu.
Zpráva 23. - 27.12.2012 17:45
Honza:
NOBY: díky za info. Fungovalo by to s DIVIDE?
http://www.ebay.com/itm/SDXC-SDHC-SD-MMC-TF-card-UDMA-CF-HighSpeed-adapter-Canon-Nikon-camera-/221103998858?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item337ad3478a
Asi těžko říct co? Malých SD karet je všude hromada :).
Zpráva 22. - 27.12.2012 16:38
Noby:
ESXDOS je možné i jen otestovat v MAPRAMu, tzn bez vytažení jumperu E. Jen je potřeba mít na CF všechny soubory. Pak funguje i NMI, podobně jako u FatWare, jen navíc umí ukládat snapy a obrázky, a soubory se spouští automaticky, takže není třeba psát LOAD "".
Český návod asi není.
Zpráva 21. - 27.12.2012 12:37
Honza:
Existuje někde bližší info k EXSDOSu kromě jeho mateřského webu, kde je prakticky jen instalace? Mám DIVIDE s FATWARE a chtěl bych otestovat EXSDOS, bohužel jsem zatím v tomto směru lama. Musí se flashovat s otevřeným jumperem E, anebo pro vyskoušení to není třeba? Na netu jsem vyštrachal jen quickguide se syntaxí příkazů.
Zpráva 20. - 26.12.2012 11:03
Noby:
rew: to si nedovedu moc dobře představit. Didaktik M nemá S-Video výstup. VGA obraz je úplně něco jiného než video obraz. Existují sice nějaké krabičky, co umí z videa signálu (tzv kompozit video, což je výstup z DM) udělat obraz na VGA monitoru, ale výsledek je pochybný a často nefungují se ZX Spectrem...
Zpráva 19. - Zpráva 23. - 13.12.2012 11:25
rew:
Zdravím, měl bych jeden dotaz, je možné zapojit Didaktik M na PC LED monitor před nějakou redukci VGA-S-Video?? Mám totiž kabel TV-S-Video. Díky za info...
Zpráva 18. - 03.8.2012 19:30
Noby:
Poprve naběhne a po vypnuí už ne? Jak dlouhý je čas mezi vypnutím a zapnutím? Doporučuji minimálně 10s počkat, ať se vybijou kondenzátory.
Zpráva 17. - 02.8.2012 19:56
roman:
zprava:dobry den s divide jsem spokojen,jen se mi po vypnuti a znovu zapnuti mi na uvodni obrazove pise exsdos eror nevite co se mohlo stat a jak to opravit. Dekuju
Zpráva 16. - 22.6.2012 12:35
Noby:
Sorry, I dont use ICQ. You please use email.
Zpráva 15. - 19.6.2012 21:16
Jacek:
do you have working ICQ ?
Zpráva 14. - 14.5.2012 09:42
Noby:
Nejsem si jistý, ale zřejmě asi ano, když divIDE funguje bez úprav se 128čkou.
Zpráva 13. - 13.5.2012 21:53
JanoMJ:
Dobrý deň. Zaujíma ma, či by mi divIDE fungoval aj s Kompaktom, ktorý je upravený na 128kB. Túto úpravu mám od Kompakt Servisu. Nebude to robiť problémy? Stačí urobiť len Vašu úpravu, ktorá je popísaná na Vašej stránke? Uvažujem o jeho zakúpení. Ďakujem.
Zpráva 12. - 16.4.2012 19:52
Noby:
Desky na MB02+ jsou vyprodány, další už asi nikdy nebudou.
Zpráva 11. - 16.4.2012 18:50
PvvS:
Mel bych dotaz . Jeste nedavno byla deska MB02 za necelych 500,- . Nyni je temer za 4nasobek. To zdrazeni je trvale ?
Zpráva 10. - 22.2.2012 09:48
Noby:
S interface M/P bude asi problém, obsahuje vlastní paměť ROM, která se bude bít s pamětí v divIDE.
Zpráva 9. - 21.2.2012 17:34
mirari:
Bude funkční kombinace Didaktik M -> rozdvojka sběrnice vývod 1-> interface M/P didaktik -> BT100
rozdvojka sběrnice vývod 2 -> divide
Díky za odpověď.
Zpráva 8. - 16.2.2012 09:20
Noby:
Od celkové ceny zboží 1840,-Kč je poštovné zdarma. 2ks RGB kabelu není žádná velká objednávka, aby uživila Českou poštu. Jinak 90,-Kč.
Zpráva 7. - 15.2.2012 18:22
mokaska:
Zdravím,
kolik bude stát poštovné při odbněru více kusů,např.2 ks RGB kabelu k +2?
Dík.
Zpráva 6. - 23.12.2011 19:09
Noby:
http://8bc.com/sinclair/DOWNLOAD/index.htm
http://8bc.com/sinclair/DOWNLOAD/MB-DOCS/Circuits.zip
Zpráva 5. - 21.12.2011 19:28
PvvS:
Je nekde k sehnani seznam soucastek na MB02+ ? Schema, obsahy, jsem nasel, ale seznam soucastek a osazovak ne.
1,
2,
3,
4, 5,
6,
1982 noby(c)divide.cz