divIDEcz_logo.png, 121 kB
home | info | links | forum | eshop | contact

kniha hostů

Zde můžete nechat zprávu pro ostatní návštěvníky

Opiš číslo 81800

10 30 50 100
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15,
Zpráva 37. - 16.5.2013 13:54 IP=46.13.199...
Noby:
Na to mám dvě odpovědi:

1) Kdo proboha chce dělat na ZX něco moderního? Pár lidí si myslí že chce, ale když narazí na omezení, tak stejně na ZX bude hrát staré hry a nadávat, že nové dema kopírují staré věci.

2) Vyrobíš nekompatibilní HW, který budou mít 3 lidi na světě. Proč na to dělat SW, když si jej nikdo nebude mít na čem spustit? Klasického divIDE je ve světě cca 1000 kusů, tolik Spectristů by vlastně nemělo ani existovat! Takže je to už standard a co nepoběží na standardním HW, tak je k ničemu.

A ještě jedna připomínka, když chceš mít data předchystané dopředu, tak je stačí uložit na CF, při rychlosti čtení a manipulací s velkým množstvím dat je jedno, zda budou v paměti nebo na CF, vždy to bude trvat dlouho.

Zpráva 36. - 16.5.2013 10:56 IP=212.24.139...
Lanex:
Na Velesoftovo rozšíření jsem se díval, ale nejsem si tak jistý v elektronice, abych se do něj pustil sám. V prodeji je ještě DivIDE plus s 512KB, ale tam je zase nesmyslná cena.

K čemu je to dobré? Věčná diskuze. Vždycky se najde někdo, pro koho to je zbytečné. Dám ti pár důvodů, proč by to zbytečné být nemuselo:

1) Pokud by někdo chtěl použít ZX k něčemu pořádnému a modernímu, bez paměti se rozhodně neobejde. 48K je pro dnešní seriozní aplikace málo. CPU výkon nezvýšíme, ale můžeme výkon částečně dohnat pomocí připravených předpočítaných tabulek… ale ty jsou objemné, kam je dát když není pamět?

2) Cena paměti SRAM je dnes vpodstatě směšná

3) V DivIDE v Control registru je přeci s rozšířením RAM počítáno (bity 2-5), dokonce až na 512 KB, tak v čem je problém?

4) Kdo jiný v dnešní době by mohl zvýšit RAM v ZX a zároveň rozšířit toto rozšíření paměti mezi co nejvíce uživatelů, než za pomoci DivIDE?

Zpráva 35. - 16.5.2013 06:39 IP=46.13.199...
Noby:
Lanex: Velesoft má na stránkách úpravu na větší paměť, prostě se na to přidrátuje další integráč a větší paměti s nožičkama v luftě. Jen pořád nevím k čemu je to dobré? Aby to měl třetí člověk v republice a mohli snít o software, který pro to někdy někdo napíše a nikomu jinému nepujde?

Zpráva 34. - 15.5.2013 20:57 IP=78.102.86...
Lanex:
Zdravím, existuje způsob jak si pořídit Divide z vašeho eshopu, ale s pamětí RAM větší než standartních 32KB?

Zpráva 33. - 22.3.2013 12:28 IP=46.13.199...
Noby:
Uvažoval jsem o prodeji samostatné desky, stavebnice nevím, podle mě to nestojí za to. A hlavně je tam pár SMD součástek.

Interface bez AY čipu není problém, napište mi na email, domluvíme se.

A u cen byl opravdu překlep, díky za upozornění.

Zpráva 32. - 20.3.2013 16:16 IP=82.208.30...
Martin:
Bylo by mozne koupit SimpleAY interface bez samotneho AY a jeste jako stavebnice (i za cenu jako slozene)? Chci si ho zabudovat primo do pluska a par samotnych AY jeste mam.

Neni na eshopu nahodou prehozena cena u tech AY38910 a AY38912? Protoze AY38912 stoji 368,- a cena celeho SimpleAY je pritom 460,-

Zpráva 31. - 01.3.2013 12:57 IP=46.13.199...
Noby:
Laco: ano, platí pro něj to samé co v předchozím příspěvku. ZX Spectrum 128 a ZX Spectrum +2 (šedá) jsou funkcně stejné.

Zpráva 30. - 23.2.2013 13:40 IP=178.41.96...
Laco:
Zdravím. Funguje divIDE aj pre model +2 128K -šedivák? Nevlastním tento model a preto sa dopredu pýtam či sa dá/oplatí skombinovať divIDE + šedivák.

Zpráva 29. - 03.2.2013 06:20 IP=46.13.199...
Noby:
Ano, divIDE funguje se ZX Spectrem 128, může nahrávat kamkoliv do paměti. Jen skoro všechny systémy používají mód USR0, to znamená, že máte 48čkový Basic a k dispozici 128KB paměti a AY. Velesoft má na stránkách upravený Fatware pro hry, které vyžadují 128čkový Basic. Nicméně drtivá většina programů v módu USR0 funguje a některé, hlavně ruské dema jej přímo vyžadují...

Zpráva 28. - 03.2.2013 00:58 IP=77.48.204...
Vito:
Dobrý den,
otázka - umí divIDE plně spolupracovat i s ZX Spectrum 128? Tím myslím, zda umí z TAP souboru nahrát program určený pro ZX Spectrum 128 (tedy do všech jeho paměťových bank).


1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15,
pruhy.gif, 0 kB Noby | Baze | Factor6